Quinty-to-the-USA.reismee.nl

Dagen in New York!

Hey hier ben ik weer!

Het is al een maand geleden, maar hier is die dan, een nieuwe blogpost. En deze blog gaat over mijn vertrek naar Amerika en New York.

Op zondag 2 september moesten ik om 6.15 uur op Schiphol zijn om in te checken. Want deze dag vertrok naar ik eindelijk, met de laatste groep, naar New York. En dus naar ons gastgezin!

Het was een vlucht van bijna 8 uur. Maar gelukkig ging de tijd wel snel voorbij, omdat we spelletjes konden doen en films konden kijken. We kregen een ontbijtje wat eigenlijk niet heel lekker was, maar dat is vliegtuig eten. Het was een veel te zout gebakken ei met champignons, kaas, worstjes en aardappeltjes. Ook kregen we bij het ontbijt wat fruit en een chocolade muffin, met wat te drinken. Aan het einde van de vlucht kregen we nog een broodje met ā€˜ā€™turkey and cheddar cheeseā€™ā€™ of alleen een broodje met ā€˜ā€™cheddar cheeseā€™ā€™. Ik koos voor het broodje ā€˜ā€™turkey and cheddar cheeseā€™ā€™, dat was wel heel lekker in tegenstelling tot het ontbijtje.

Toen we eindelijk waren geland, moesten we eerst nog door de immigratiedienst. Maar gelukkig gingen we er allemaal wel snel doorheen. We moesten even op ons bagage wachten, maar die was er al heel snel, omdat de immigratiedienst ook een tijdje duurt. Toen we de bagage hadden moesten we eerst met een metro naar de andere kant van het vliegveld, omdat we daar opgehaald zouden worden door het hotel. Aangekomen in het hotel. We konden nog niet in onze kamers, omdat ze nog niet klaar waren. Dus we hadden besloten om naar het winkelcentrum dicht in de buurt te gaan. We hebben daar ongeveer 2 uur rondgelopen, daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en we konden gelukkig de kamers in. Even later gingen we terug naar de lobby om pizza te eten. Daarna gingen we gelijk naar bed, omdat we nog niet gewend waren aan het tijdverschil.

Dag 1:

We gingen eerst naar Central Park. Het was echt supermooi en heel schoon. We liepen langs de fontein uit het openingsfilmpje van de serie ā€œFriendsā€, de brug uit de Disneyfilm ā€œEnchantedā€. Daarna zijn we naar het hoofdtreinstation gegaan: Grand Central Terminal, het was echt supermooi van de binnenkant en het was ook veel groter dan ik had verwacht. Er is ook een gang waar je in 2 verschillende hoeken kan staan en als je dan fluistert tegen de muur, dan kan je elkaar horen. We gingen naar de High Line van New York, dat was ook echt supermooi, maar het was die dag echt heel warm dus we gingen snel overheen. We hadden wat vrije tijd en daarna gingen we avondeten bij het ā€œHard Rock Cafeā€, ik had voor de cheese burger gekozen. Na het avondeten hadden we weer wat vrije tijd, maar nu om Times Square te ontdekken. En toen was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan en iedereen was moe door he tijdverschil met Nederland.

Dag 2:

We gingen deze dag eerst met onze tour guide naar het 9/11 memorial. Het is gemaakt ter ere van alle mensen die zijn overleden op 9/11. Hierna gingen we naar het financiƫle gedeelte van New York, Wall Street. Het heet Wall Street, omdat er eerst een muur stond die de Nederlanders bouwden om niet alleen de indianen, maar ook de Engelsen en de Fransen, buiten het Nederlandse gebied te houden. En toen gingen we met de Statue of Liberty Express boat tour weg. We voeren langs een deel van New Jersey, Manhattan en natuurlijk langs de Statue of Liberty. We zouden na de Statue of Liberty eigenlijk over de Brooklyn Bridge lopen, maar het was rond de 30 graden, veel te warm om daar overheen te lopen. We kregen dus de keuze om er overheen te lopen, er waren er maar een paar die er overheen wilde lopen. Ik hoorde daar niet bij, maar hoorde van degene die er wel overheen hebben gelopen dat het echt supermooi was. Toen ze terug waren van het lopen gingen we met de bus op pad naar Coney Island, daar bleven we even en we hadden wat vrijetijd. En het was alweer tijd om avond te eten, we gingen naar een Italiaan voor pizza. Na het eten hadden we nog 1 ding om te bezoeken, de Top of the Rock bij de Rockefeller Center. Het was helaas niet de Empire State Building, maar nu hadden we uitzicht op de Empire State Building. Het uitzicht was echt supermooi en we zagen het langzaam donker worden, met allemaal lichtjes die aan gingen. Na dit zijn we weer terug naar het hotel gegaan, dit was de laatste dag in New York. We moesten die dag daarna allemaal weer vroeg op, omdat we eindelijk door gingen vliegen naar ons gastgezin.

Mijn eerste vlucht was van New York naar Detroit. Toen had ik een tussenstop van bijna 2 uur en toen ging mijn laatste vlucht van Detroit naar Escanaba en daar stond mijn gast gezin op mij te wachten. Daar begon mijn avontuur in Amerika.

Ik zit nu bijna een maand bij mijn gastgezin en alles gaat echt super goed. Ik heb leuke vriendinnen gemaakt op school en de vakken zijn ook niet het moeilijkst. De vakken die ik heb gekozen zijn: Careers in education (het is een soort van vooropleiding om lerares te worden), Accounting, economics/American government, sociology en World Literature (Engels).

Ik houd jullie op de hoogte over mijn exchange year!

Liefs,


Quinty

Reacties

Reacties

Oma Vonk

Hallo lieve Quinty
Wat een super leuk verhaal ? ? Wat heb je al veel gezien van NEWYORK ?
Zo fijn te weten dat je in een heel gezellig gastgezin bent opgenomen in Manistique.
Zoals je ook schrijft ben je al aardig gewend aan het leventje daar en dat je ook leuke vriendinnen hebt. Begint daar ook de herfst te komen met de mooie verkleurde bladeren aan de bomen de zg Indian Summer ???
Wij kijken uit naar je volgende blog, dikke pakkerd ? van opa & oma Vonk ?

Rebekka

Super leuk om je persoonlijke ervaring over het hele gebeuren nu te lezen! Ik heb me vaak afgevraagd; wat zou Quinty aan het doen zijn? Slaapt ze nu of is ze wakker? Haha. Gek he.
Erg gaaf die dagen New York! Ben echt jaloers! Ik wil al die dingen ook nog eens graag doen en zien en beleven.
En wat bof je met je gastgezin Quinty! Superlieve mensen volgens mij en je zit niet stil!

Geniet er lekker van! Strax lekker Halloween en dan kerst in Amerika vieren! Wow! Net als in al die leuke kerstfilms! Ik kijk weer uit naar je nieuwe blog!!

Groetjes van je 'tante' bijna Vonk; Rebekka.

Anneke lips

Hoi Quinty
Met veel plezier jouw blog gelezen en zo fijn dat je het goed naar je zin hebt.
Ik kijk uit naar je volgende blog.
Hartelijke groet uit Valkenswaard en oh ja, ook nog van Nessi en Hansi uit Wagrain.

Petra

Super leuk geschreven weer!

Henk

WoW weer onwijs genoten van je blog schatje.

Alex

Super leuk om te lezen Quinty ! Ik moest gelijk aan een nummer van Alcia Keys denken moet je songtekst maar eens opzoeken.

Empire State Of Mind (Part II) Broken Down
Alicia Keys.

Groeten Alex

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active